Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 23 november 2009

Satan i gatan! Nu drar det igång!

Idag börjar min träning inför nästa års utmaningar.

Det betydet att jag rivstartar med RÖD vecka. RÖD står i det här fallet för Intensiv, nästa vecka är GRÖN, sedan GUL. Somliga saker är tillåtna under vissa veckor, andra helt icke förhandlingsbara. RÖD vecka är strikt - det enda jag tillåts göra är att lägga till pass.

"Lycka till med det lilla Mia - du åker till München om 3 timmar och har arbetsdagar som börjar 8 och slutar 23 fram till torsdag". Min Lill-Djävul på axeln skrockar av illvillig glädje.

Men jag är tuff. Stentuff. Jag har redan kört 75 minuter Nordic Military Training. Ikväll när jag kommer fram ska jag springa. Nu kan det bli lite justeringar i schemat så att jag får riva loss passen på olika dagar - men det kan ju inte vara hela världen. Coach Ken är ju på semester och jag har ju precis släppt handbromsen.

Vi får se hur min nya, tyska chef sedan 2 månader tar mina krav på "Egen tid" efter-mötesdagen-före-team-middagarna-och-de-viktiga-drinkarna. Jag säger bara Gilla läget eller dö.

13 kommentarer:

Träningsglädje sa...

haha. gillar din slutpunch! klart du grejar detta. impossible is nothing!

Jossan sa...

Heja Mia, jag tror på dig!
Du kommer greja detta galant!

Anonym sa...

DU om någon grejjar detta - och det med ett underbart smile :-)
kramen HelenaF

Fitnesscoachen sa...

Hehe, helt rätt inställning!!

Löpning & Livet sa...

You can do it superwoman!! :)

Anna (Orka mera) sa...

Haha, du är för cool! Go, go, go!

gullfot sa...

Gilla läget eller dö it is!! :D

Anne sa...

Gilla läget eller dö - klockrent! Det blir mitt nya motto. Är det någon licensavgift på att hyra det? :D

Ingmarie sa...

Kjell-Erik Ståhl du vet, han skippade middagarna på kvällarna, stack ut och tränade och kom lagom till efterrätten. :-)

MarathonMia sa...

Träninigsglädje: Den kan inte missförstås ;)

Jossan: hehe - jag får väl skicka statusrapport på chefen...

Helena: Jag ska banne mig smajla hela veckan!

Fitnesscoachen: Inställningen ska nu bara se till att leverera några kilometer...

Andréa: Helst skulle jag verkligen vilja vara superwoman först för att kolla omgivningarna innan jag virrar bort mig... kartan jag har här är... hmmm inte Mia-vänlig.

Anna: hahaha- nu blir jag peppad. Jag ska nog avsluta varje runda med fartökning och GoGoGo i skallen :D

Harcore Gullis :D

Anne: Use it! Det är dags att sluta vara så svenskt mesiga ;)

Ingmarie: Jag har faktiskt träffat Stålis i verkligheten när jag var i Portugal - han skrämde mig med samtalsämnen som "Återhämtningsjogg i 4-tempo". Jag får väl se till att peta i mig mycket till lunch och inte missa bullarna till kaffet (där rök den nyttiga veckan....) Det borde finnas en funktion i Garmin som visar löpturer till restauranger, och det borde finnas restauranger som tar emot löpare i tajts, lagom glittriga (läs svettiga) och som bjuder på god dessert :D

Lisette sa...

Självklart fixar du det. Du är ju tuffaste bruden, juh! Kör hårt!

Carina sa...

Go Superwomen!! Varför tror jag att det knepiga schemat sporrar dig?

Louise sa...

Jag har bott i Munchen. Fast det var 1993-94. Om du får tid, så prova korvståndet på Viktualienmarkt - åtminsteone då för tiden var det jättegoda korvar där!
Ett sent backtipd, förresten: Man stirrar backen stint i vitögat och gör klart för den vem det är som betämmer. Och detta funkar faktiskt! Den backe är inte född, som inte ger sig inför ett sådant psykande! ;)

Lycka till med träningen i veckan!