Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 5 november 2009

Träningsvärk!

Jag har ont precis ÖVERALLT. Likstelheten satte in i går kväll. Nu har jag till och med träningsvärk i andedräkten.

Vila idag

Styrketräning imorgon innan det bär av till Ulricehamn (KUL-helg) för att springa 5 mil på lördag och ett litet marathon på söndag.

Vad ska ni göra i helgen?

18 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Du är crazy! Men se det som en komplimang! Dessutom låter det mycket häftigare än att äta tårta med släkten hela helgen (som jag ska roa mig med)... Kör hårt!

Löpning & Livet sa...

Ojojoj :) Inte blir det så många mil men kanske en eller två om jag har ork. Fast tjejmiddag med rödvin funkar också :)

Kalle sa...

Ha en TRÅK-helg i Stockholm dvs. springa 5 miles på lördag och ett pyttelitet marathon på söndag :-(

Evileyena sa...

Jaha, du tänkte springa nio mil i helgen. Jag tänkte peta in lite bowling på lördag.

Karin sa...

Vi får boka in en ny träningsdejt sen nästa vecka, en återhämtningsjogg för dig och en uppstartsjogg för mig! Ha en kul helg! haha. Kram

Anonym sa...

jag ska sjunga singstar med goda vänner och springa min första mil i ett sträck....heja mig. Att springa första milen är STORT för mig.
TAck för en superblogg!
/Karin

Carina sa...

tänkte följa med till Ulricehamn.
Är dock inte lika säker på att jag kommer att fixa båda sträckorna...
KUL ska det bli i alla fall:-)

Helena sa...

Ha det bäst i Ulricehamn!! Själv ska jag springa snyggt på söndag med lite linneafolk, men den sträckan blir ju en fjärt i rymden (20K) jämfört med vad du kommer springa ;) Ha så jättekul, ser fram emot rapport! :)

MarathonMia sa...

Anna: Det beror på vad vi lägger ribban för crazy...

Andréa: Inte illa, tog en tjejmiddag (eller egentligen bokklubb) med rödvin istället för löpning ikväll :)

Kalle: Vad har du nu hittat på? Löpning är väl inte tråkigt, det temat får du ju ändra på! Du får väl bredda dit löpland och se över kilometerknarkandet i Stockholm medan vi invarderar Ulricehamn

Måndagsbarn: Du är sjukt bra på bowling. jag borde öva mer.

Karin: Japp - nygg försök nästa vecka - bli frisk fort!

Karin: Ja!!! Det är stort! Jag minns första gången jag skulle springa över en mil. Jag kunde inte sova natten innan, var supernervös, drack massor av sportdryck och fick en uppenbarelse efter 11km - grym känsla! Lycka till och rapportera hur det gick!

Carina: Vi får se hur mycket mitt knä håller - men några kilometer blir det väl - och löpsnack i alla fall :)

Helena: Rapport kommer! :) Ha det toppen härhemma och ta hand om Linneanerna! puss

Ingmarie sa...

Typ som vanligt. Äta, träna, sova, äta, träna, sova. ;-) Men även träffa vänner och gå på "Allt för Hälsan-mässan" .

Kalle sa...

Ändrade planer: Jag ska ha en kul helg. Åka till Nacka strand och fynda billiga träningsprylar på Addidasutförsäljningen (Tack för tipset Tone). Gå på Hälsomässan(Tack för tipset Ingmarie). Upprätt hålla den obrutna sviten på TSM. Plus ännu mer härlig löpning.

Marre sa...

Helt galet Mia.... Men så typiskt dig! ;-) Själv kör jag nog några repor på hamsterbandet i dag och i morgon, på söndag shakar jag loss rumpan på Best Of The Best konventet i Stockholm. Och brottas med Martin Lidberg. Mmmmmm. ;-)

Anonym sa...

Skönt med träningsvärk, men kanske inte såå mycket ;-)
Själv ska jag väl skotta lite snö, ut på ett par långpromenader och så fira Fars Dag med lunchbuffé på Storhogna på söndag (Henkes första ju ;-) )
Trevlig helg!
Kram Heli

Zebban sa...

Träningsvärk i andedräkten är faan respekt! :D
Hoppas er KUL-helg blir riktigt rolig och att vädret är ok!

Själv får jag inte springa mer än 25 km på söndagens långpass och inte snabbare än 6:10-tempo, allt enligt veckans program från Andreas.

MarathonMia sa...

Ingmarie: Vad kul att gå på mässan - jag är sååå ledsen att jag missar den!

Kalle: Rätt där! Bästaste inställningen! Se till att platta till marken ;)

Marre: låter som en toppenhelg helt i min smak. Se upp för marsvinsinfluensan i hamstersnurran :)

Heli: Mysgos! Ha det toppen!

Zebban: Aaaah! Den där Andreas kan sina saker - undrar just vad din kropp säger - det är ju nästintill soffläge mot vad du brukar köra! Ha en toppenhelg!

Karin sa...

Njut av din träningsvärk, en annan vill träna som bara den men ligger hemma i feber och hosta. Kör hårt:O)
//Kajsa

Micke sa...

Jobba hela helgen med en värkande nyvaccinerad arm. Men bara jag slipper gå baklänges är det lugnt.

Förhoppningsvis ett långpass på söndag så har man fått ihop en skaplig vecka ändå. Skaplig träningsvärk från två fina styrkepass också.

Anonym sa...

mycket intiresno, tack