Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 4 november 2009

Spank my pork!




Det var slutövningen på morgonens Nordic Military Training pass. Att "kasta fläsk" som den förut så snälle Instruktörs Johan kallade det. Min kastare Anneli spände ögonen i mig och sa "Spank my pork!" vilket jag gladeligen gjorde. Det var det närmaste Ligga-sked jag kommer denna vecka, och jag vet inte om jag ens ska försöka mig på en beskrivning av hur det går till när man ligger ner och dänger sin polare än till höger än till vänster.

För övrigt kan jag bara meddela att alla ledare på NMT har ätit taggtråd och slutat vara "snälla". Tydligen finns det någon elaking som skickar mail till dem och säger att passen har blivit för mjäkiga vilket har resulterat i total hybris och Intensivpass med blodsmak i munnen. Uppvärmning i 4-tempo, slit och släp, intervaller ala kräk (med polare på ryggen och utan), idioten och burpees, kullerbyttor och You-Name-It!

Jag var grymt kass idag. Skitdålig rent utsagt. Förutom att kasta fläsk då - det gick bra. Plus att jag såg en grej... Brutale Bruno fuskade på benböjen! Jag tror att jag ska använda det emot honom om han försöker "sätta dit" mig för fusk någon gång.

För övrigt är jag rätt glad att jag var sämst idag - tur att det är uppbyggnadssäsong och att jag bara kan bli bättre!

8 kommentarer:

Anneli sa...

I LÖÖÖÖVE IT!!!
Hahaha, älskar din bild. Kan bara instämma på hela ditt inlägg. Får jag tag på den där mejlaren så ska den få se på spanking! Skönt att vi inte glömde bort den sista övningen så man har något positivt minne från denna horibla morgon, Och att jag kanske, kanske kommer att närvara fler onsdagar....
I will spank your pork anytime baby!

Miranda sa...

Var inne på NMT's hemsida och blev SJUKT sugen! Synd att jag bor i fel land :(

staffan sa...

Mia:

Du var inte skitdålig igår på morgonen passet du hängde med bra. Visst du kanske inte var först uppför backen men du tog dig igenompasset vilket flera inte skulle klara av trust me. Visst det kanske inte gick 100% på allt men för vem klarade alla uppgifter 100%?

Men du genomförde passet finns flera som inte skulle ens orka gå upp 5 och köra ett hårt pass 6.15 men du grejade det.
Inte så många som skulle orka öppna upp löpningen 4.15tempo med en gång men du grejade det oxså.
Inte många som ens skulle tänka tanken att springa upp och ner i backe efter att burit varandra i brandmanna greppet upp och ner och på rygg som vi gjorde det först men du grejade det.
Att vi sen på IP körde ett ganska tufft styrke pass, där alla säkert hade velat lägga sig på marken för att putsa ut men inte du(vi) fortsatte och körde vidare.
Att vår instruktör sedan glömde en övningen efter att vi hade kört självmords löpningen 20 ggr gjorde oss ännu starkare. Vi tog det som "män" och utförde uppgiften du grejade det.
Att kasta fläsk är ingen enkel uppgift kan jag berätta om man tillråga får en person utan fläsk(vilket jag fick) och som troligen väger 20kg mera än mig då är det jobbigt.

Tur att avsluttningen endast var 27 upphopp grejar man detta är man inte skitdålig inte ens dålig Mia. Sträck på dig Mia du är stark och snabb jag om någon borde veta det eller hur :=)

Utan ditt fokus underpasset fokus att genomföra passet no matter what det är inte vem som helst som skulle klara av det. Men du Mia gjorde det tänk bara tanken om vi skulle köra ett liknande pass på klubben hur skulle det gå?

Bra jobbat Mia

/Staffan

Elin sa...

Du är grym som genomförde hela passet, efter ett sådant pass är det tillåtet att ha träningsvärk precis överallt :-)

Anonym sa...

Sämst nä du, det va jag, jag avbröt sista "idioten" och spydde.
Men det är bara att bryta ihop och ladda för fredag.
syns då
Leffe

MarathonMia sa...

Anneli: Min favorit-Pork!

Miranda: Gästträna i Stockholm någon lördag! Gratis alla för allmänheten - vi kör 10-12 - bra semester!

Staffan: Bra perspektiv där. Du har såklart rätt - och du träffar såklart rätt i min tränings- och löparsjäl - det är kanske därför du är utsedd till min ultimata Ultra-utöver-det-normala-partner.

Elin: Tack. Har sån träningsvärk att jag har problem med tangenterna...

Leffe: Din fuling! Jag trodde du skadade dig - hade ont... Ses på fredag!

Evileyena sa...

Leffe: Har inte du slutat spy än?

Anonym sa...

Mia: jo jag sträckte mig, va nog min räddning.
Evelina: japp men räknar med mer i morgon, saknar dig på NMT
Leffe