Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 1 december 2009

Var rädd om din kropp!

Den skall transportera dig genom livet!

Idag har jag grym träningsvärk och är stel i hela kroppen, vaknade dessutom med huvudvärk...kan det bero på följande övning på NMT?

Såklart inte - det är fullt normalt att stå upp-och-nervänd och köra armhävningar halv 7 på morgonen. Kroppen fick sig en ordentlig genomkörare genom övningar som: knäböj med Anneli på ryggen med avslutande språngmarsch, lite magövningar, en och annan slänga-folk-ur-ringen övning och det vanliga gå björngång och leka rodeo med polaren på ryggen. Stel var ordet. Stark ska jag bli.


Jag är inte bara rädd om kroppen utan även om knoppen och mitt hjärta. Alltså vilar jag från IF Linnéa ikväll och går med Kattis på föreläsning med Kay Pollak om "Att välja glädje" och "Att växa genom möten". Imorgon bitti står NMT Intensiv på schemat. Yummie.

8 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Kul med bilder!!! Blir så sjukt sugen!

NMT-Thomas sa...

Kay Pollack är en riktig energigivare. Du kommer att få en inspirerande kväll!

Fitnesscoachen sa...

Åh, Jag diggar Kay Pollak!

Hannas mamma laddar sa...

Hade varit kul att testa på, verkar vara en kul och annorlunda träning! Och måste kännas väldigt skönt efteråt... :)

funrun sa...

HUR kommer man upp till den där positionen? Jag fattar om man ställer sig med näsan ut från väggen, dvs som vanligt när man ställer sig på händer, men det där är ju fel håll... Hur monsterstarka är ni? :D

Sofy sa...

Bravo!
Jag chattade precis med bruno på fejjan...jag sa "massiv träningsvärk från i måndags - det gör så ont när jag hostar och skrattar att jag måste skrika aj, aj, aj."
Han sa: Och

Ja, ungefär så... Jag kör nmt ikväll och funderar på att testa på på fredag på morgonen, tror inte alls att mi kropp vill träna så hårt på morgonen, men man kan ju alltid testa.

Fint med bilder - och jag håller med Funrun? Hur tusan gjorde ni det där?

MarathonMia sa...

Anna: Det är ju så mörkt och svårt att få bilder - tur att Sussie Sivan orkar med att föreviga oss och dela med sig!

NMT-Thomas: Tack - det fick jag verkligen!

Fitnesscoachen: Jag med!

Hannas mamma laddar: Välkommen hit! Ja - träningen är superkul - som dagis för vuxna, med mjölksyra som resultat :)

Funrun: jag kan visa dig! ;)

Sofy: hehe - vi kan trolla. Det är inte stentufft konditionsmässigt på fredagar - mer inriktining styrka (som iofs också är jobbigt). Klart du ska hänga med!

Miss Agda sa...

Härligt med bilder! Vilken träningsglädje :-)