Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 27 november 2009

Fullt upp - verkligen skitmycket...

BUT I LOVE IT!!

Snabb summering:

Torsdag: Kom hem sent, var ur gängorna - ägnade mig åt tvätt, uppackning, jobb och mathandling. Ingen löpning (sparar till fredag kväll...)

Fredag: 75 minuter NMT med härligaste Spyfys. Fokus stryrka och styrka blev det. Jag var lite för pratglad och blev erbjuden både gasmask och filter mot mitt skitsnack... :D tog ingetdera. Ikväll löpning. Om. Jag. Hinner.

Lördag: Lugn jogg som start på en riktig bulldag - sedan armträning i form av lussebullsdegsknådande, pepparkaksdegskavlande och godisfixeri. Kanske lite gummibolls-studs på nattakvisten (min form av dans tydligen...)

Söndag: Hmmm - tänkte kolla formen på Le Raf - han ska tydligen träna väldigt intensivt inför TEC (enligt hans fru som tränar NMT med mig...) Vill ju syna mina medlöpare och se vad jag kan dra för nytta av dem. TEC-banan ska således inspekteras. Någon som vill hänga med?

12 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Det där med pepparkaksdeg lät inte så dumt. Men jag äter hellre än jag knådar :)

MarathonMia sa...

urrk. men duuuu - testa Swebars proteinbar med pepparkakssmak - den kan jag varmt rekommendera!

Jossan sa...

Härligt med full rulle!
Bullbak låter mysigt, kanske ska bakas här med i helgen!

MarathonMia sa...

knåda deg är ju gratis motion ;) ger tillstånd att äta upp bullarna sen.

Micke sa...

TEC? Täby? Hur långt? Vilken fart?

Är ju mitt hood. =) Om man inte har små gubbar som slår på kopparplåtar i huvudet. Är ju fortfarande mitt hood, men, ja ni fattar.

Anonym sa...

tanken är att lubba lite på TEC
allt beror på familje planering.
Leffe

MarathonMia sa...

Micke: Start Ensta Krog kl 9:00 - varvet är 10 km - några ska springa 4 varv, det går att ansluta 10-10:15 på andra varvet. Flera olika fartgrupper.

Leffe: Vill du åka med i bilen får du hojta till på Fejjan.

Fitnesscoachen sa...

Jag var med o sprang sist de testade den, för två veckor sen, supermysig bana! Då körde vi "bara" tre varv men du är ju marathonmia så du klarar lätt fyra. ;)

Ingmarie sa...

Just denna helgen kan jag inte men nästa??? :-)

MarathonMia sa...

Fitnesscoachen: SÅ roligt ska vi inte ha ;) Jag kör 2-3 varv (har 22km på tränings-chemat...) men det beror ju på förstås *visslar*

Ingmarie: Jag ska på min bästa kompis 40-årsfest på lördagen - jag kan åka direkt... eller inte :)

Le Raf sa...

Jajamensan. Fast intensiv training ska jag "snart" börja med.
"What gets planned gets done" och än så länge har jag bara planerat TEC på söndag och lussebulle nästa helg.
Kanske ska jag baka lite flera bulle till TEC i April ?

MarathonMia sa...

Självklart! En av sakerna jag och Staffan filar på inför TEC är just att testa olika saker att äta. Vi blev grundligt trötta på Flap Jacks. Kanske vi kunde ha matorgieträning?