Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 15 april 2008

Knopp, Hopp och Kropp

Det krävs mer än ett par ben för att bli en bra löpare. Det krävs massor för att skapa en Super(mail)Woman (som levererar). Här är uppdatering sedan söndagspassets nederlag:

KNOPP
Den mentala inställningen påverkar mig mycket. Ibland tänker jag för mycket...vilket lätt kan viftas bort med att jag är kvinna. Ibland behöver jag få tjura lite. Men inget nederlag som inte följs av en taggtrådsfrukost. Så knoppen har fyllts med följande positiva händelser sedan löpturen i söndags:

Maken kom ihåg vår bröllopsdag…trodde först att han glömt ;-)
Tips och hejjarrop från bloggare och vänner.
Analyser och diskussioner med Göran och Sussie om löpning i allmänhet.
Balansering. Har lyft blicken en smula.
Läser, läser, läser.
Presterar på jobbet. Presterar mera. Presterar bättre. Det funkar!
Roliga diskussioner med barnen, okej tonåringarna.

HOPP
Här är hjärtat. Saker som gör mig glad, som landar i min själ.

20 röda rosor och ett halsband med massor av hjärtan – tack Oliver!
Tackade instruktören på BodyJamen igår för ett härligt pass, hon blev megaglad.
Tipsade tjejen i repan på gymmet om löparupplägg. Hon blev också glad.
Utvecklande samtal med pappas fru, Kämpar-Cia.
Glädjen att klara det knepiga danssteget i mitten på Jamen.
Minnet av att hålla lilla Hugo i min famn.
Alex kaxiga kram efter AIK-matchen igår.
Elins härliga argumentationsteknik.

KROPP
Min maskin och min utrustning.

Äter vrålnyttigt för att kunna springa bättre och undvika arbetskamraternas hosta, mycket grönsaker, frukt och antioxidantboost. Inga halvfabrikat.
Ordentlig stretch morgon och kväll.
(Voltaren…) Måste erkänna…men bara fram till naprapatbesöket.
Nytvättade träningskläder.
Nyskrubbade löpardojjor efter lervällingsrejset i söndags.

Och…jag tänker skratta mina vätskefyllda vader i fejjan, gå i högklackat idag och vrålnjuta av kvällens träning med IF Linnéa. Om. Jag. Så. Ska.Vråla. Av. Smärta. För. Jag. Vill. Ge. Järnet.

8 kommentarer:

Karin sa...

Go for it, SuperWoman! Och jag ska heja på dig, hela vägen!! :-)

MarathonMia sa...

hohoooo - om du så ska få varva mig! Idag ska det bli kul. Här ska levereras glädje!

Mayumi sa...

Du vet vad man brukar säga: Efter regn kommer sol :)
Nu kan det bara bli bättre!!! Kom igen nu tjejjen *peppapeppapeppa*
Du levererar ju varje dag!!

Karin sa...

Och du gav järnet!!! Bra jobbat, tjejej!! :-)

Lena sa...

I eftertanken föds klokheten, så är det kanske. Men jag måste säga att din lista inspirerar! 9 av 10 hade inte fixat hälften!

MarathonMia sa...

Åh tack för alla kommentarer och gulliga peppsingar!

Karin sa...

Hoppsan, jag var visst både trött och ordblind igår. Bra jobbat tjejen ska det såklart stå! ;-)

MarathonMia sa...

Då var jag det med, för det var precis vad jag läste...