Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 3 december 2010

När folk sover...

När folk sover, landar jag försenad på Arlanda.
När folk sover, packar jag träningsbagen.
När folk sover, ringer min väckarklocka.
När folk sover, tränar jag 75 minuter Militärträning.

75 minuter ren jävla kärlek. Magiska morgon.

Bilden är från förra vintern, numera bär jag grön väst. Vet inte riktigt om färgbytet innebär ny grupptillhörighet på vuxendagiset ;).

27 stycken står uppställda, snön faller långsamt från himlen. Johan väcker oss långsamt till liv med en skön, lugn uppvärmning till grusplanen vid Fiskartorpet. Vi blir ombedda att hämta däck och teama upp två och två. Jag roffar snabbt åt mig Moa. Sedan kör vi höga knän, kampsportsinspirerade sparkar av olika slag. Rakt framifrån med främre benet, sedan med bakre, vidare med två knäingar. Fokus på styrka och aggressivitet. Flytta, tillintetgöra - rak i höfterna BAH! PANG! BOM! SMASH! Styrka och fokus. Sedan armhävningar parvis - först på däcket sedan åt sidan. 45 sekunder. 30 sekunder. Darriga armar. Kärlekshandtagen fick sitt genom att vi kastade däcken mot varandra. Löpdelen på planen där vi möttes på mitten bjöd på gropig snö. Perfekt träning för fötter och vrister. Styrka i steget. Styrka och fokus. Däcken lämnas åter till sin plats i skogen.

Morgonen är tyst och endast knarret i snön hörs när 27 personer springer tillbaka i lugnt gemak till Östermalms IP. Energin är samlad och harmonin är total. Träden är frostsnöigt vita och naturen visar sig från sin vackraste sida. Magiska morgon.

I natt, när folk dricker drinkar och dansar, då är det jag som sover...

10 kommentarer:

Moa sa...

Det var MAGISKT Kung-Fu-drottning Mia!

Anna (orka mera) sa...

Grymt! Du kan sova med gott samvete ikväll!

Anonym sa...

jag vill också....

Ann-Sofi sa...

Jag vill också träna NMT morgon!

Anita sa...

Det var mig du skrev om, folk som sover och folk som dricker och dansar... Allt har sin tid och är man snuvig får man ta tillfället i akt och vara lite social, personalfest i kväll och ingen träning i morgon ;-)

Cattis sa...

Oh, vad magiskt det låter. Kan bara tänka mig hur underbar tystnaden var denna morgon. :)

anneliten sa...

Så gott man sover sen - när man tränat hårt.

Ingmarie sa...

Direkt från planet till träningen? Jisses! DU är magisk Mia!

MarathonMia sa...

Oups - och tidsoptimist. Och en konstant JA-sägare...

Carina sa...

Välförtjänt sömn, verkligen!!!