Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 3 mars 2010

Tortyr!

Sitter i ett mötesrum i Danmark och blickar ut på barmark och blå himmel.



Ge mig ett par nya Asics DS Trainers och ett par vårlöpartights med en färgrann vindjacka och låt mig springa!

Hmmm - fast idag är det vilodag för benen och hjärnan får arbeta. Liten rapport från gårdagens träning kommer ikväll.

3 kommentarer:

Jossan sa...

Ja nån sån utsikt har inte jag från kontoret i stockholm inte :)

Förstår att du blir springasugen när du ser det!

Louise sa...

Visst är det ibland tortyr att inte "få" träna. Satt i samma sits själv: strålande vintersol men satt i heldagsmöte med efterföljande middag, och dessutom stundar Vasaloppet på söndag, så lite lugnt bör man nog ta det. Men i kväll fick jag ge mig ut! Yes!

MarathonMia sa...

jossan: våren kommer till oss. Snart. Snart. Snart för bövelen. Kom hiiiiiit VÅR!

Louise: vila är viktigt! Ser min vila som ett träningspass - men varför är det aldrig dåligt väder på vilodagar? :(