Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 29 mars 2010

12 dagar kvar till TEC 100 miles

TEC närmar sig med stormsteg. Jag är förväntansfull och vill springa nu nu nu.

Det är otroligt onödigt att vara förkyld. Jag känner mig frisk men är fortfarande snorig - tänker mig en liten mjukstart med träning idag... har skickat ett förslag till coachen och hoppas på tummen upp. Jag tror nämligen att jag kan rensa ur systemet med lite skön träning...

Jag gillar att lära mig nya saker och har haft tid att reflektera över dem denna vecka. Inte för att jag tror att jag kommer att lösa världsfreden med mina upptäckter, men nära nog!

1. Designade, svindyra muffinsformar är urkassa och håller inte måttet.
2. Det är nästan lika givande att heja på en tävling som att delta.
3. Jag blir genuint lycklig av andras framgångar.
4. Ingen dog och blodet sprutade inte även om jag var en timme försenad till "Hopp-å-lek-i-Hellasgården" i lördags. Mina vänner gillar mig ändå.
5. Även Superwoman har dåliga dagar.
6. Jag skulle vara en urusel modebloggare...
7. Bach-konsert i Brännkyrka kyrka är mumma för själen.
8. Att le när man tänker på TEC får en att längta ännu mer.
9. Ultralöpare kan springa milen snabbt.
10. Min dotter uppskattade inte "Välkommen på kalas" -skylten och ballongerna jag hängde upp i hemlighet på ytterdörren när hon skulle ha tjejfest...

En fantastisk 60-talsklänning med tillhörande kappa är nu i mina ägor. Mina ögon lyser hysteriskt gröngula och jag har svårt för att vara seriös - därav Shrek-mössan. ny modebloggare? Foto: privat

Vad reflekterade du över förra veckan?

6 kommentarer:

Staffan sa...

Reflektera, vad är det ;)

MarathonMia sa...

Typ tankar som kommer när man springer med reflexväst?

Fredrika sa...

Det är precis så det skall kännas inför ett stort lopp!! Tolv dagar innan, och man står inte ut med att inte redan få springa nu, nu, nu! Precis som när man väntar på den där jädrans förlossningen som bara inte vill starta.

100 miles - here she comes the Mighty Mia, and with the biggest smile on the TEC track! :D

Magdalena sa...

WOW! Vilket lopp det blir! Och du - den där kappan är så ärtig och vårig! Lycka till med uppladdningen!

Mathias sa...

Haha!! Punkten 10 är oslagbar. Underbart!!

Carina sa...

haha, du är härlig!! Ser fram mot att bli omsprungen av dig och ditt leende under TEC.