Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 5 mars 2010

Sverigestafetten

Jogg.se har anordnat en Sverigestafett! Nu har turen kommit närmare Stockholm.

Stafetten går ut på att löpare delar upp distanser och tar sig genom Sverige från Söder till Norr. Den är uppdelad i två leder - den Östra och den Västra. Förra helgen stannade stafettpinnen i Södertälje.

På lördag är vi ett gäng som springer från Södertlje till Hornstull. Det blir ca 38,25 kilometer om alla vägar är springbara och inga utsvävningar behövs göras. Det går bra att hoppa av under resans gång. Tror att det är 2 mil till Rönninge till exempel.

Vi tar tåget från Stockholm Central 8:42 och springer från Södertälje Central 9:30. Ni hänger väl med en bit?

20 kommentarer:

gullfot sa...

Ni får ha det så roligt! Är tyvärr bortrest. Men perfekt att ni tar stafettpinnen hit till Horan, givet alltså att jag är med på nästa etapp :-)

anneliten sa...

Åååå, jag vill med! Men undrar om jag törs - har fått löpförbud av naprapaten fram till tisdag...

MarathonMia sa...

Gullfot: Vi kommer att springa i din fotspår och andas UltraSchmultra hela vägen!

Anneliten: ja det rimmar ju illa - löpförbud och ett pass på 38 kilomteter...

Jossan sa...

Jag hade gärna varit med om det inte hade varit just på lördag, då ska jag på dop. Så får bli en annan gång för min del.
Hoppas ni får en härlig dag!

Karin sa...

Låter ju spännande, men då jag redan har drygt 10 Sverigestafetten mil i benen så avstår jag.

Men jag utmanar er Stockholmare att klå mig för jag tror att jag har rekordet både på längsta dagsetapp (59km) samt längsta sprunget totalt (18,5+26,5+59km).

Hur länge får jag behålla tronen? :-)

Ingmarie sa...

Kan ni inte komma till Hässelby och kuta med mig därifrån...;-)Har min lördagsträning som jag inte kan hoppa över...

MarathonMia sa...

Jossan: alla dessa åtaganden... kan de inte tänka på oss som tränar? ;)

Karin: DU får vara SverigeStafettsDrottning. Vilken grym insats! Hatten av!

Ingmarie: Nästa etapp är bokad från Hornstull - Stockhlm City tror jag (ett annat datum)- boka på en tur till Hässelby! Det är om två veckor tror jag :D

mary sa...

befinner mig i örebro, vilken miss!

Louise sa...

Och jag är på vägen till Sälen för att åka lite skidor på söndagen...
Men ha så kul!!!

Helena sa...

men jag är på! ska bara på rockklubb en sväng ikväll barnfri som jag är, men det ska inte få hindra mig ;) Ses imorrn!

Anonym sa...

Oj! Vad jag önskar jag bodde i Stockholm för att hänga med :(
Hoppas ni ha det jättekul!!

Ska vi ses på Premiämilen?

Trevlig helg! kramis

RosaMilton sa...

Jag hade gärna hängt på IRL, dock inte 38 km men vi åker oxå till fjällen. Har läst inne på jogg.se och hoppas kanske kunna hänga på när det går norr om stan istället...

Staffan sa...

Snudd på tjänstefel att inte hänga på när Sverige-stafetten passerar så nära mig men hustrun jobbar och jag ska vara borta hela nästa helg så jag får hålla mig hemma med kidsen.

Efter dagens pass på löpbandet är nog inte benen så pigga på 38 km imorgon heller. Hoppas ni får en fin dag!!

Anonym sa...

Verkligen kul, men jag åker till Portugal imorron - oxå kul!! Var på väg ner när sträckan Norrköping - Nyköping skulle avverkas, men inga tåg passade :-( Hänger på nästa :-) GOD TUR!!
/Bernt

Ingmarie sa...

Om två veckor är jag ju i det stora landet i väst så det blir nog lite knepigt då med...;-)

MarathonMia sa...

Hallå alla - häng med om två veckor när vi springer från Hornstull och firar lite extra!

Emma sa...

Himlarns vad du är lik Pernilla Wahlgren, eller tvärtom kanske. Är man bloggskadad om det är det enda man tänker på under hela melodifestivalen?

MarathonMia sa...

Haha! Jag hörde det första gången 1985! Ikväll sa min brorson Hugo 2 år "Min Mia" när Pernilla var på TV.

Frågan är bara... bra eller dåligt? ;)

Tobias sa...

Hon vann ju, då måste det ju vara bra... :-)

MarathonMia sa...

Okej - tar det som ett tecken!