Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 3 mars 2008

Nu är jag glad igen.

Det finns så mycket skoj här i världen! Strunt i numreringen - det är bara för att det ska se ut som en lista - jag gillar listor. För det är grymt svårt att ranka en god apelsin...

1. Jag har blivit faster igen! Välkommen till världen Hugo (tror jag att han ska heta)
2. Jag har ätit världens godaste apelsin
3. Jag har ingen träningsvärk (bara småstel)
4. Middagen inhandlades igår, så det är bara att sätta igång när jag kommer hem. Lax -mums!
5. Imorgon ska det vara sol (och jag ska träna intervaller på lunchen)
6. Imorgon ska jag träffa brudarna (Mia, Susanne och Helena) - peptalk på agendan.
7. Tonårsdottern har kommit lite till insikt (en bit på vägen!) Stort steg för mig :-)
8. Jag trampade inte i en enda hundskit på löpturen igår
9. Sonen meddelar VG i mediekommunikation
10. Maken väckte mig INTE 06:20 imorse (som han gjorde när det var Söndag... )
11. 13 veckor kvar av marathonträningen (halvvägs), dags att dra ur handbromsen
12. Fick inga nya skvsår från löpturen igår (Smetade på mycket 8hour creme överallt)

På downlistan
1. Missar IF Linnéas löpträning imorgon (men får ju brudarna istället!)
2. Hinner inte träna så mycket core, BodyPump och BodyJam som jag skulle vilja... saknar tid - buhuuu

Inga kommentarer: