Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 18 mars 2008

Tisdagsträning med IF Linnéa Löpning

Dags igen för veckans höjdpunkt när det gäller hård träning. Det är inte lika härligt som att dansa BodyJam med brudarna, men närapå. Härligt på ett helt annat sätt. Härligt om man gillar småkramp i solarplexus, tänja på gränserna, känna sig yr och lite illamående - men ändå så redo att prestera att hjärtat bara hänger med när hjärnan befaller. Jag börjar starkt tvivla på antal kilometrar och mätning... men jag hoppas att det i alla fall är till min fördel och att jag kutar som en gasell på marathon.

Dagens uppvärmning hemifrån till Zinken gick i 5:14-tempo. Från Zinken till Tanto-backen gick det i snacktempo - jag pratade med Patrik (?) hela vägen och glömde sätta igång mitt gamla tidtagarur... men fram kom vi.

Backintervall: Jag klockade mig själv, tog ca 44-45 sekunder upp. Uppskattar det till ca 150 meter (här gör inte längden något - det är toppenträning ändå!).

Från Backintervallen skulle vi ta "långa" vägen tillbaka som skulle vara ca 5 km. Tempot var relativt högt för mig, när jag var framme klockade jag mig på 22 minuter. Alltså drar jag ner kilometrarna och tippar på 4,5 km i stället för 5. (vilket ger en kilometertid på 4:52 - inte riktigt min fart... men kan vara en verklighet).

Jag var helt slut. Det var toppenkul som vanligt. Jag tog tunnelbanan hem. Imorgon ska jag springa med en Marathoncoach!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerad av din målmedvetenhet... Springa med en coach...

Karin sa...

Vilket härligt pass du verkar ha haft! Och springa med en coach... jag blir bara liiiite avis ;)

MarathonMia sa...

Nu är det bara en timme kvar tills jag ska träffa coachen. Önskar att jag gjorde detta i december - men nu jäklar ska här finslipas och görs grovjobb poå en och samma gång!