Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 19 mars 2008

Jag har fått tokryck!

Jag har haft grymt mycket att göra på jobbet den senaste tiden. Min mailbox är fortfarande överfylld och pockar på rensning. Till detta ska jag lägga till familj, vänner, släktingar, hushåll, bloggning ;-) och träning. Jag är en sån människa som gillar stress. Det kan ju vara för att jag aldrig hittills blivit utsatt för negativ stress. Ju mer jag har att göra desto mer planerar jag in. Jag har gått från att "Ta-dag-för-dag" till att nu "Ta-timme-för-timme". Detta är mitt enda sätt att inte välja bort något. Jag lyckades dessutom bedriften att ta en telefonkonferens, vara på kontoret i Kista och ha möte i Tyresö samtidigt. Jag stuvade om timmen och flyttade hem Kista-kontoret, blev bara 5 minuter sen in i telefonkonferensen. Mina vänner frågar hur jag mår.

Jag mår toppen!

Den enda biverkningen är mitt tokryck i ögat (ja Peter! precis som när jag hade alldeles för många event att planera samtidigt!) Det har hållt på i en vecka ungefär - riktiga stress/kramp/nervryckningar i högerögat. Ser lite ut som Inspector Dreyfus i "Rosa Panterns Hämnd". Han hamnar sedemera på mentalsjukhus.

Själv känns det som jag har hamnat i himmelriket - jag får ut så mycket av varje dag och sover toppen på nätterna. Problemet är när jag träffar folk i möten som tror att jag flirtar.

3 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Bara du mår bra så...

Förresten får du inte vattna mina blommor. Jag tänker inte bidra till att du får ännu fler saker att göra. Så det så.

MarathonMia sa...

Okej. Låt mig ha långtråkigt medan du ligger på playan i Thailand och steker! Rycken har gett med sig - tog sovmorgon, struntade i att ställa klockan och tog det lugnt imorse. Botad.

Karin sa...

hahaha...mia: "jag tycker verkligen detta, jag menar allvar!" blink,blink,blink,blink! Lätt att bli missförstådd nu kanske? ;)
Ja bara du trivs så, ta hand om dig!