Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 3 mars 2008

Sitting Low

Motsatsen till Runners High borde vara Sitting low. Och det är precis så jag känner idag. Efter mina 2,5 mil igår och massa familjestrul - försvann energin. Totalt.

Idag är jag istället förbannad. Skitarg. Känner mig så låg så jag skulle kunna... Arrrrgh.

Fast jag tror i och för sig att det är nyttigt att ha lågvattenperioder, annars får jag kanske inte uppleva topparna.

Idag vill jag bara skita i allt och dra täcket över huvudet.

Fast jag borde vara glad! Jag sprang ju 2,5 mil igår - och är bara lite stel i benen. OK - jag ska ta mig en tankeställare och peppa upp mig.

6 kommentarer:

Elin sa...

Ja, det var ett bra långpass du genomförde igår!

Vet hur det är med familjestrul. Här är det VAB - igen....

MarathonMia sa...

Tackar för uppmuntran. Vänta tills de blir tonåringar.

Fast...jag gillar ju utmaningar!

löparfantasten sa...

Jo visst är det härligt med tonåringar...............ibland :-)
Ja man kan inte va på topp jämt.
Vilket långpass du gjorde igår.
Jag hade mitt första långpass på länge igår, dryga två mil. Härligt var det och benen är nu trötta men nöjda.
Hoppas du mår bättre snart

MarathonMia sa...

Hihi - det var inte meningen att det skulle bli såååå långt, men jag lider av världens sämsta lokalsinne och sprang bort mig på Djurgården ;-)

Puma sa...

härligt långpass. ibland har man bra dagar och ibland - riktiga skitdagar. då gäller det att stå ut.

MarathonMia sa...

Puma: Visst är det så! Det är bara att stå ut - springer man fel får man springa längre - och jag dog ju inte.