Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 22 juli 2008

Lyxigt värre!

Tänk er en chef som älskar skumpa och löpning!

Jag älskar verkligen mitt jobb. Jag trivs med mina europeiska kollegor, dessutom tror jag att jag har världens bästa chef! Hon kan konsten att få ett team att trivas, att jobba stenhårt och sedan ge beröm. Hon ställer höga krav men är extremt lyhörd. Detta har gjort att vi har levererat över förväntan det första halvåret – vilket vi firar med mer arbete. Men inte i ett regnigt London. Nejnej – vi befinner oss på ett femstjärningt hotell i Marbella (de har till och med små gulliga flaskor med munvatten på rummet…)

Vi dricker champagne och drinkar…

Äter god mat tillsammans…


Går ut och kör backintervaller före frukost…


Jag skulle träffa Jen för att gå ut och springa 6:30 imorse, solen hade inte gått upp och månen lyste blekt, det var svalt (runt 23 grader). Det var inte så lätt att bara gå ut och springa, det var backar överallt. Alltså introducerade jag lite kvalitetsträning för chefen. Jag höll hennes upp- och nedjoggstempo och hon imponerade med att hålla jämn fart med mig i backarna. Efter löpningen -snabb stretch, skön dusch och en gudomlig frukostbuffé. Sedan...

Arbetar hårt hela dagen…
Och får 1 timme att spendera i solen innan kvällens middag. Another hard day at work :-)

Jag har hört att ni har sol därhemma också - njut av den!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lyx! Min chef tar nog inte många löpsteg ens under pistolhot :)

Dunceor sa...

Jag har även turen att ha en löparintresserad chef, dock så är det mest prat om löpning än göra sånt tillsammans. Chefen har gjort milen på 34 och maran på 3:02 faktiskt =)

Karin sa...

Shit, vad du sprang dina backar snabbt!! Jag är tokimpad av den farten :-)
Njut av tillvaron, tjejen! Du är värd den!

Magda Gad sa...

Hm. Min chef är också träningsintresserad. Boxning, löpning, paddling, lite cykel... Bloggar en del :)

Tur man är sin egen chef ;)

Fast du verkar inte direkt lida du heller!

MarathonMia sa...

Anna: Men din chef kanske har andra kvliteter... som att sjunga bra på firmafesten?

Dunceor: Mycket snack och liten... eller förresten - det är ju skitsnabbt, lever han på gamla meriter?

Karin: Herregud - jag var ju tvungen att visa chefen, pressade mig totalt! ;-)

Magda: Haha -du är för rolig du. Du kan ju snacka hur mycket skit du vill om chefen utan att fara illa!

Anonym sa...

Verkar som om du har en underbar resa :)// Elin