Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 3 februari 2011

Mina galna vänner sätter Guldkant på Nuet.

Efter att ha dött powerpointdöden i Cork, fallit för chokladfrestelsen och fått följande sms "Jag och Sara är på väg till Stockholm - lust att springa ikväll?" från Snabba Fötter- så tog jag ett beslut. Att-Inte-Begränsa-Mig.

Mina kollegor tycker inte riktigt att jag har alla hästar i stallet...

Det hela började egentligen på morgonen då jag fick ett fint start-på-dagen sms med följande önskan ..//Ha en lycklig dag och låt dina måsten bli få och dina ögonblick i guld oändliga//... Jag funderade på det hela dagen och tog bort all eventuell negativ känsla och förgyllde mina ögonblick. Jag levde verkligen i nuet och struntade i sen'et. Utan stress, utan att drivas av tråkiga rutiner... Våra begränsningar sitter mentalt och i inrutade mönster.

Jag sa till Kenth att jag inte var i Sverige men skulle landa 23... "Vad gör du efter det?". I vanliga fall - styrd av måsten och borden -skulle jag åkt hem, sovit, ställt klockan på gå-upp-och jobba.

Nu svarade jag "En midnattsjogg?". Och visst var de på. Jag mötte Sara och Kenth på St:Eriksbron prick klockan tolv. Därefter sprang vi en 6 kilomtersrunda runt Stockholms gator.

Låt mig presentera The Midnight Gang. Foto: privat

Om jag kunde vara ute och festa i min ungdom, ramla i säng vid 2-tiden och ändå komma till skola och jobb i tid, ska väl en liten crazy nattjogg inte stoppa mig.

Galet kul att ha galet underbara vänner som inte heller begränsar sig. Tack!

10 kommentarer:

Louise sa...

Haha! Vilken kul grej!!

Anonym sa...

Ha ha dina vänner är inte galna ensamma!! Du är också galen Mia!!!
Men det är så kul med crazy people!!!

Tack för din hjälp förresten!! Jag har samlat lite din tips.

Kolla:

http://coyntha.wordpress.com/2011/02/04/tips-fran-experterna/

kram

Träningsglädje sa...

åh det var så skoj (men vi tog bussen hem) :) hoppas du kom upp till mötet!!!!

Snabba Fötter sa...

Tack själv crazy Mia!

Ingmarie sa...

Härligt! Jag hoppas vi ses i morgon!

Annie sa...

Blir inspirerad o avis! Säg till mig nästa gång!!!

runwaytoadventures.com sa...

Så coolt! NI är grymma

camilla sa...

Vissa gör vad som helst för att få springa tillsammans med dig! Det är inte alls galet, det är bara en annorlunda träningstid. Men jag blir örstås nyfiken på om du kunde sova ordentligt efteråt...

MarathonMia sa...

sov hur bra som helst. Mysko.

Magdalena sa...

Underbart Mia, jag blir lite avis. Var går gränsen mellan galsenskap och att vara realist i livspusslet? Hmmm, lägger pannan i djupa veck... jag vill vara galen!