Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 15 februari 2011

Man får inte roligare än man gör sig...

I fem dagar har jag varit utan träning. Ja - det är sant, jag snörade av mig skorna i söndags och sprang inte. Men nu... nu är det nära.

Jag tar ofta alla tillfällen i akt för att förgylla tillvaron. Inget undantag idag. Foto: JavaWoman

Jag befinner mig på ett event med 1050 registrerade personer. Av dessa är 48 kvinnor. Det innebär 1002 män. Jag gör det bästa av situationen och snyggar till mig så gott jag kan...

Känner mig väldigt nära mitt vanliga jag när jag flyger runt bland herrarna som JavaWoman. Ikväll när orkestern slutat spela och salongerna släcks ner ska jag svida om till min egen SuperWomandräkt och springa lugnt och ledigt runt Kungsholmen. Sakta, sakta ska jag ta tillbaka lusten. Lusten till löpning. Jag fick nämligen två nätters sömn i Alla Hjärtans Dagpresent av dottern och nyttjade den första igår natt. Utvilad och balanserad är jag nu tillbaka. Redo för nya val.

Yihaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

9 kommentarer:

Sofie RW sa...

Du är visst super-Mia överallt! Och vilken bra present av dottern! Njut av din kvällstur.

Magdalena sa...

Du är bra Mia! Och man behöver inte vara Super hela tiden! KRAM och hoppas löplusten kom åter!

Unknown sa...

Mia = me like =)

Peace Love och Löparskor!

Karin sa...

Jag visste väl att du hade en dräkt! Ibland kommer livet emellan! Du är strax på rätt spår igen :-)

Anders sa...

Bland alla dessa personer på eventet finns det ingen större superhjälte än du i alla fall. Jag hade aldrig känt igen dig ifall du inte tagit av dig masken :)

adept-åsa sa...

att bryta ihop och komma igen - det är det man blir starkare av. Hejja

John sa...

Haha! Superhjälte hela dagen minsann! Trevlig alla hjärtans dagpresent :). Lätt att du är värd lite sömn och att löplusten skall komma tillbaka. Och det gör den ju snabbt så klart :)

Cattis sa...

Härlig bild av en härlig superwoman.. snart är du ute i spåret igen...

kramkram

Unknown sa...

Ständigt dessa backar - återkommer till dem hela tiden. Livet är aldrig bara raksträcka. Men snart är du uppe på toppen och kan pusta ut. Eller det kanske är det du gör nu?