Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 7 februari 2011

Burpee-vecka...

Instruktör Bruno gillar att dela ut utmaningar. Utmaningar som går mig obemärkt förbi, för jag låtsas att jag inte läst dem. Har ju så svårt att säga nej liksom. Denna vecka står det att man ska göra så många burpees som möjligt på NMT, hemma, på jobbet, i affären...javadfan du vill. Jag har ju som sagt inte läst det där.

Ändå har jag idag gjort hela 140 burpees. Kan någon påminna mig om imorgon att jag verkligen är dum i huvudet och att mina arbetskamrater har rätt.
Här gör jag 10 burpees efter Stockholm Marathon 2010. Vet inte om det blev så mycket lyft över marken i hoppen, men en klapp över huvudet grejade jag nog :) Foto: privat

Magnus Spyfys startade nämligen veckan 06:15 med att säga "Ni ska köra 20 burpees var 5:e minut under passet!" Bara att lyda. Bara att inse att Spyfys verkligen gör skäl för sitt namn. För fysiskt jobbigt var det. Och spynära.

Så_fruktansvärt_jobbigt och förmodligen ett av det roligaste passen på länge. Lyckades dessutom se till att leverera mina 20 med top 5 varje gång. Glömde helt bort min egen devis "Träna på träning och Tävla på tävling" - Pyttsan - jag ville hålla jämna steg med Coach Ken. Goddammit vad jag kommer att få lida för det.

Imorgon blir det tjänsteresa och vila...och kanske en och annan burpee på Arlanda Express. Om jag kommer ur sängen vill säga.

10 kommentarer:

Jojje sa...

Starkt Mia!! Vilket tempo du måste haft! Själv orkade jag inte top 5 en enda gång..blev mao mycket planka istället..och det fick bli devisen "sakta & mycket" istället då jag körde kvällspasset oxå där Spyfys repriserade =280 burpees idag :)

FabAnna sa...

Tävling är kul! Du är grym ;)

Träningsglädje sa...

haha för mig hade det tagit 5 min att ens göra 20 burpees...

Löpning & Livet sa...

Åh, burpees.. det låter som ljuv musik i mina öron :)

Magdalena sa...

20???? Herregud. Men jag kan hänga på och lovar att göra 10 st varje kväll när jag tittar på Halvåtta hos mig!

De kallar mig Linda sa...

Jag måste bara säga att du är en otrolig inspiration Mia! Jag har faktiskt lagt till brupees i ett av mina träningspass numera tack vare att jag läst om dem på din blogg och fy så jobbigt det är, men det är ju också då det känns bäst!

Det är synd att jag inte längre bor i Stockholm och haft chans att få springa med dig någon gång men så är det ibland :)

Lotta sa...

20 burpees var 5e minut skulle betyda konstant burpee-marathon för mig. Phi phan mia du är så jäkla grym. :-)

John sa...

Haha! Du får mig alltid att skratta! Får nog ta och testa på lite sådanadär Burpees :)

MarathonMia sa...

Jojje: Det är tur att du finns - för när människor tycker att jag är en idiot så vet jag att det finns dom som är värre!

FabAnna: ska nog hitta något skojsigt tävlingsmoment till dig framöver *kliar mig i skallen och ler*

Träningsglädje: Det är de långsamma som tar mest! Och ger mest träningsvärk - att slänga sig ner i armhävningen är faktiskt inte lika jobbigt - men säg inte det till någon...

Andréa: Precis vad din bebbe gör i magen nu kanske?

Magdalena: Perfekt! Hade jag tittat på TV hade jag hakat på helt klart. Nu får jag köra litevarstans...

Linda: Tack vad gullig du är! Keep up the good work!

Lotta: hehe - utmaningen är ju bara en vecka... grejar du det 24/7?

John: Kul att roa... ;)

Ingmarie sa...

Saknar ord! 140????? Milde himmel...