Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 4 november 2010

Fab four!

Tänk dig att du sätter upp ett mål. Tänk att du delar målet med 3 andra. Tre som du tycker om att hänga med. Som dessutom råkar vara dina kollegor. Tänk dig att målet inte har med jobbet att göra. Tänk dig att du sedan har möjligheten att sträva mot det målet tillsammans med polarna. Tänk att det handlar om att springa. Springa Göteborgsvarvet 2011. Lägg sedan till i tanken att du har möjlighet att träna på lunchen eller i anslutning till arbetsdagen. Tillsammans. Mycket pepp. Svårt att säga nej. Låter det härligt?

Låt mig presentera Fab Four!


Tjejerna som till vardags jobbar som projektledare för byggprojekt, har familj, några har barn och andra bygger villa. Det gemensamma målet är Göteborgsvarvet 2011 och träningen dit.

Tills sin hjälp har de anlitat mig som Onlinecoach. Dessutom har de valt att lägga till lite PT-timmar och igår var det första gången vi sågs. Första löppasset tog vi i Täby, vid Ensta Krog (där Täby Extreme Challenge går). Vi körde lite uppvärmning, löpskolning och olika teknik att springa vanligt, i uppförsbacke och utför. Vi hann med lite stretch och frågestund.

Fantastiskt roligt att få coacha tjejerna - det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig - och vilken utmaning! En av tjejerna gillar inte ens att springa...

2 kommentarer:

Kalle sa...

Lyllos tjejer som har DIG som coach;-)
Inte ovanligt med folk som inte gillar löpning till en början men sen blir omvända:-) Det har man sett(hört) många ex. på genom åren!
Dom riktigt svårflörtade skickar man till MarathonMia ha ha:-)

Mia sa...

Ah! Ni har en rolig tid framför er. Även tjejen som inte gillar att springa. Så fort hon upplevt sitt första runners high så är det klart sen :)

Kul!