Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 10 november 2010

Resan går vidare

Nu har jag och Kattis vinkat av barnen som skall hem till skola och viktiga åtaganden. Här fortsätter semestern och vi drar vidare mot Montréal. Jag har aldrig varit i Canda så det ska bli spännande. Givetvis i löparskor. Nja...själva transporten dit går i hyrbil.

Här i NY har barnen shoppat massor. Vi har ätit både nyttig och onyttig mat. Av de nyttigare alternativen hittade vi en Michelin rekommenderad Koreansk restaurang vid namn Don's Bogam där maten var fräsh och smakade magiskt.


BBQ vid bordet. Räkdumplings till förrätt. Färska, fina råvaror och inte så mycket tillsatser - precis som jag vill ha det.

Sonen sade förundrat en dag "Det GÅR ju att äta nyttigt i NY!". Fast New York är ju New York... ett litet land för sig - här finns allt. Värre är det längs med vägarna ut på landet där TacoBell, Fridays, Pizzahus och hamburgerrestauranger står för utbudet. Det nyttigaste som kan hittas här är en geggig tonfiskmacka med en trött salladsbit på. Konstaterade att en liten påse med skivade äpplen kostade dubbelt så mycket som en hamburgermeny... Känner för att leva dyrt idag.

Inga kommentarer: