Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 19 december 2008

Lyxig runda med Söders Hjältar

Tisdagar och Torsdagar kick ass.

Tröskelpass runt Söder enligt schemat. Mitt högra bakben (jag har ett fram också) skrek "Ta det lugnt". Jag var helt inne på att samla kilometer till jogg.se-utmaningen och tänkte köra en kompromiss. Jag springer till Zinken, tankar lite positiv energi från mina klubbkamrater, låter dem springa tröskelpass, så kan jag springa Kungsholmen runt istället.

Fast det blev inte så. Det var fler som var sega och skulle ta det lugnt. Snabba Karin var coach för dagen och drog iväg med snabbfotingarna. Jag fick en lyxvariant med egen farthållar i form av mysiga Catti, "flickvännen" Tone, Kattis, Martina (?) och för dagen sjuke Ken. Vi tog ett lugnt pass i 5:30-fart och jag fick ihop 15 kilometer till statistiken. Baksida lår var stelt hela vägen men löpningen gick okej ändå. Mycket tack vare Catti's push, de andra tjejernas pladder och Ken's julsånger vid Skanstull. Det blev mycket snack och skoj om killen som leder över oss Linnéaner i antal kilometer. Kanske vi ska ta reda på var han bor och skicka in en förkylningsbacill - eller slå till och kuta 6 mil sista dagen. Men oj! Det är ju nästan det jag ska göra. Fast den 28:e då.

Efter passet fick jag en riktig naprapatstretch av farthållaren och gick mjuk och smidig som en panter därifrån.

I morse på fystestet sprang jag bort det sista onda i baksida lår - nu är jag en sprattelgubbe igen. Heja träning!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är väl smartare att övertala honom att gå med i Linnéa?

MarathonMia sa...

oj - så långt tänkte vi inte! Vart var du när vi behövde dina tips? :-)

Anonym sa...

Så härligt det låter! Varm och mysig klubbgemenskap. Och så bra att ditt lår fattat att det inte är någon idé att trilskas. Sprattelgubbar ska det va!

MarathonMia sa...

känner mig som värsta gummitarzan efter Cattis bändning!

Magdalena sa...

Shit pomfritt Mia! Det är ju finfina resultat! Be proud! 40 burpees - det är ju stenhårt! Den som inte provat vet inte hur jobbiga de är!