Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 12 maj 2009

I Rotterdam över dagen...

...sittandes på rumpan i en massa möten.

Där ute skiner solen och gatorna bara skriker "Kom ut och spring! Ta din ömma rumpmuskel och kooooooom uuuuuuuuut!"

Men jag är tuff! Jag står emot. För den här ny-SPA:ade kroppen ska vila. De gamla och nya blåmärkena ska blekna. Kristina Lugn-frisyren är dessutom borta efter ett besök hos VBF - Världens Bästa Frisörska igår.

Appropå frisörbesök så gick jag ju iväg med ett par lånade längdskidor och ett avgivet löfte om TjejVasan sist... Denna gång var löftet om att simma Vansbrosimmet inte så svårt - jag hade ju tjuvövat på morgonen.

Kungsholmen Runt med hinder... Tävlingsledningen kontaktade mig och bad om ursäkt för att bommen inte var bevakad/låst/avspärrad. Blåmärkena är rätt stora nu, speciellt på ett ställe... gulligt av dem att följa upp. Fast visst trodde jag att jag skulle få ett presentkort på Runners Store på 1000 kronor. Minst. Men de har ju min adress - så det dimper väl ner Any Day Now! Önskelistan på Runners är lång. Jättelång.

Tänk att ha 10.000 kronor och köpa vadsomhelst på RS för - Vad skulle ni köpa?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ny ordentlig Haglöfsväska, kosttillskott för 2-3000 (Beroende på datum), ett par lätta skor, ett par marathonskor, och sedan skulle jag gå bonanza bland shorts (finns det ett par som INTE ger groteska skavsår på låren?) och kvalitetsunderställ och... ja. Vafan, 10 000 är mycket pengar.

Snorkkis sa...

Shit, nä, vågar nog inte ens tänka tanken på vad jag skulle köpa. Eller tänk för typ 100.000! Bort bort med tanken. Lättspenderade skulle det vara i alla fall!

Anonym sa...

Vad hände med:
"Den billigaste sporten av alla,
allt du behöver är ett par skor"???
/kalle

Linda sa...

Jag skulle köpa en ny klädpark. fasen att jag fortfarande bara äger 2st funkis-t-shirts. Det är ju fasen skandalöst..

Anonym sa...

Skor, skor, skor. Och skor. Och ett par nya tajt för nu börjar hålet i grenen bli pinsamt stort. Det drar kallt.

Micke sa...

En Garmin (dom är ju löjligt dyra), ett par till lättviktsdojor (dom gamla väger ju 246 gram, hur lätt är det liksom?), ett par 2140 (hur coolt är det med 2130?), vätskebälte eller camelback (vattenflaska vid ett rundningsmärke är inte alltid praktiskt), massa fräsiga strumpor och underkläder som inte ger skavsår efter 10-15 km. Nåt par shorts till skulle inte skada.

Kanske några vintergrejer men det känns så avlägset att jag inte ens vill tänka på det.

Många paranteser blev det och en mening så lång att August skulle blivit avundsjuk. Nästa iaf.

Micke sa...

Kom att tänka på att ifall kroppen inte får för sig att vara sjuk så att man kan springa Kungsholmen runt nästa år så kanske man ska plocka med sig en susp från RS. =)

Maria sa...

10 000:-, då känns det som du skulle kunnat sprungit ner hela norra Djurgårdens bommar för att få den summan ;o) Frissa, bildbevis :o) :o) och Vansberosimmet är en bra utmaning, särksilt motströms.

Sitta still är det värsta jag vet! Fast om jag fick 10 000 så skulle jag nog kunna sitta still en liten stund och sedan springa till RS och köpa något onödigt som jag säkert inte skulle behöva för jag har mist 10 hemma redan, typ tröjor....fast nu väntar jag bara på mina fina kläder från IF Linnéa - när kommer de tro, innan maran?????

Carina sa...

Jag skulle absolut utöka min skopark, nu springer jag i Asic 2140 tills de är helt utslitna sen köper jag nya, skulle vilja ha lite variation. 10000 = typ 6-7 par nya skor:-) Gött!!

Anonym sa...

Först känns 10000 i träningsutrustning som hur mycket som helst, men när man sedan tänker efter så går det ju 1500 på skor en eller ett par gånger per år, nån tusing på nytt löparställ framåt höst/vinter när det blir kallt o.s.v. Undrar egentligen hur mycket man gör av med på ett år i utrustning, trots att detta ska (som kalle skriver ovan) vara en billig sport... Kanske skulle göra ett blogginlägg i framtiden om det?!

MarathonMia sa...

Likeanathlete: Haglöfs rygga - me like. Onödigt dyrt, men kul om det gick att handla för pengar som inte fanns! :)

Snorkfröken: Jag tror inte att 10.000 skulle räcka till allt som man vill ha. Bara löparstrumpor går ju på 150-300kr.

Anonym: haha - allt är ju relativt ;) Kolla in: http://maxochnisse.se/ jag tror att Nisse/Nix sammanställer sina inköp - blir EN HEL DEL per år. Lägg till anmälningsavgifterna till lopp... hualigen.

Linda: skandalöst! Och du gick inte på Adidas utförsäljning heller kan jag tänka? Hmmm - Jag hintar när det vankas rea - så får du fylla på förrådet.

Bureborn: skor! Jaaaa! Air condition i brallorna... tänk om jag haft det när jag grenslade bommen, då kanske jag hade fastnat och sett ut som en gris på grillning.... ;)

Micke: Garmin är den bästa investeringen - bra val där. Fast du har ju iofs en eller flera fast de råkar sitta på dina klubbkamrater - då tvingas du att hänga med i det tempot för att det ska gillas liksom. Både August och jag gillar många parenteser... Jahaja - du såg till att sjuka ner dig till K-holmen...

Maria: nej jag ville bara ha ett presentkort på en tusenlapp - sen drömde jag om 10.000. Kläderna kommer såklart före maran, det är ju halva poöngen ;)

Carina: Få saker gör en så lycklig som skor. Jag har ett par sprillans nya 2140 - de ska få hänga med på ultror må du tro!

MarathonJohan: Vill man vet hur mycket...? Som jag sa till Kalle ovan - kolla in Nix - hans sammanställning är underhållande! http://maxochnisse.se/

Dunceor sa...

Jag hade enbart köpt skor för hela slanten, typ ett ex av alla deras racers/lättviktsskor.

Lilla Duktig sa...

Bättre kondition!

MarathonMia sa...

Dunceor: Men skor kräver ju matchande tröjor...

LillaDuktig: Finns tonnvis där...