Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 30 september 2010

Mätt och belåten läääänge

Dagens tips får bli morgonens gröt! Jag åt frukost kvart över 7 och höll mig mätt fram till halv 1. Har väl aldrig hänt i historien... Fröken superhungrig-hela-tiden blev inte ens sugen på förmiddagsmellis...

gröt på 1,5 dl blandade gryn (korn, havre och råg)
1 dl frysta blandade hallon och blåbär
2 msk pumpafrön
2 msk Kesella

Gegga ihop och häll över mjölk, havremjölk eller sojamjölk. Jag drack ett stort glas vatten och en kopp härligt svart kaffe till. Och läste DN förstås.

5 kommentarer:

Anonym sa...

prova:
1 pkt bacon
2 ägg
3 msk majonäs

ALDRIG hungrig före 12:30

/10 sekunder

MarathonMia sa...

hehe - testat och kan tyvärr inte gå på toa på flera dagar ;)

MarathonMia sa...

...vilket innebär att jag faktiskt är mättare ännu längre...

Jojje sa...

Perfekt! Lägg till 1-2 ägg så står du dig till 13.00 :-) Ägg är bästa supermaten. Innehåller proteiner som mättar & bygger upp...ja det innehåller faktiskt allt som behövs (utom C-vit).... det säger ju sig självt, det var meningen att ägget skulle förvandlats till en skuttande kyckling!

Anonym sa...

Mia! Jag vill tacka dig för ditt sms i Berlin och allt din stöd!! Jag följde dina tips om hur skulle jag dela loppet och äta mina gel.
Det gick jättebra!!
Tack för att vara med på min resa till målet!
kram kram