Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 8 september 2010

Höstbus!

Måndag och tisdag avklarade med både Militärträning, naprapatbesök och löpning med IF Linnéa. Det börjar likna gamla goda träningstider. Tider då jag hade mål, träningsschema och underhöll Evighetsmaskinen. Rent formmässigt är jag tillbaka som veckorna innan GAX. Det vill säga något stel i hamstring, har en tegelsten i vänster skinka och kan nu fokusera på Återkomsten. Återkomsten av 600 träningsminuter per vecka. Minst. Åh ljuva tanke.

Bilden på mig som Rosa Pantern är tagen 2 veckor innan GAX 246km. Jag är tillbaka i samma Barbiebens-status nu som då. Ger det 2 veckors prehab för att bli tiptop! Foto: Stekaren

Även om målen ligger rätt långt fram i tiden (har ännu inte bestämt mig för SUM 50k (Kalle - ska vi?), TjurRuset eller Hässelbyloppet - tar det som det kommer) så är inte september lottlös. Den bästa träningsmånaden kommer att innehålla följande bus:

* Utbilda mig som Löptränare
* Mer seriöst använda cykeln. *visslar*
* Få en adept som jag ska vara PLT (PersonligLöparTränare) åt! Spännande
* Reclaim the Långpass (åtminstone ETT innan månaden är slut)
* Heja på alla som springer Halvmaran, Lidingöloppet och andra lopp jag själv inte deltar i.
* Rehaba och njuta av att löven gulnar.
* Festa med IF Linnéa
* Morsa på bloggare
* Köra träning i Oslo, Århus och Köpenhamn under mina tjänsteresor

Nu väntar 1,5 vilodagar i Oslo. Egentligen 2 - men eftersom jag missade NMT imorse så tänkte jag inviga hotellrummet med 100 armhävningar och 100 situps ikväll, och så fantastiska prehabövningar för Barbiebenet förstås!

11 kommentarer:

Råsmart sa...

Å, kan bli din adept? Det vill jag GÄRNA!
Ulrika

MarathonMia sa...

Ulrika: :D Jag har tagit mig (eller fått?) en adept. Hon bloggar så ni kommer kunna följa hennes framfart.

Fungerar det kanske jag tar mig an fler adepter - som små MiniMarathonMior?

Löpning & Livet sa...

vad är det för löputbildning du ska gå? jag har kollat runt lite men hittat nån bra.. funderar på att gå nåt så att man får papper på att man kan :)

Märtha Louise sa...

Välkommen till Oslo får man väl lov att säga då!

Jojje sa...

Tjurruset, såå kul!! Du har väl koll...idag kl 12.00 var det endast 235 platser kvar

Råsmart sa...

Okej, jag håller tummarna och ber till löpargudarna: Låt hon där MarathonMia tänka ännu större - och ta med en hel grupp av sorten "vi som vill lite mer, men har svårt själva, som behöver en inspirerande förebild att springa efter. Eller ifrån".

MarathonMia sa...

Andréa: mailar på fejjan!

Louise: mange takk!

Jojje: Oups - anmälde mig i förbifarten. Fan.

Ulrika: Mig får man alltid springa IFRÅN!

Kalle sa...

Hej Mia!
Ja, ska vi? Vi kom väl lite vagt överens om att DU skulle få bestämma hur det kändes veckorna efter GAX och hur det för övrigt passade in dina (löp)planer för hösten. Jag är helt klart PÅ:-), men har full förståelse om du hellre väljer ett annat lopp.
Så DU har som du skrev i bloggen för några dagar sedan inte lovat bort något ha ha!
Så med andra ord, vill DU vill JAG!
KRAM! /kalle

Elin sa...

Vilken härlig höst du har framför dig :D

Hamberg sa...

Jag skulle gärna bli "MiniMarathonMia" :-), finns ingen som inspirerar så bra som du!

Eli M. sa...

Vill också bli adept!!