Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 8 december 2009

Trött harmoni

Igår var jag så trött så jag hade kunnat sova stående.

Jag vaknade aldrig till liv igår. Var seg hela dagen. Många på kontoret satt och gäspade. Det är rätt skönt med sånna mellandagar. Jag vet att jag inte är ensam om att inte vara på topp pigghetsmässigt - så jag åkte över till pappas cancersjuke fru. Vi tände lite lampor och kopplade av i vardagsrummet. Fann ro och harmoni. Att bara finnas till hands och fundera över vad som är väsentligt i livet ger kraft.

Denna kraften fortsatte jag sedan att bygga på. Åkte hem och tände lite ljus, lyssnade på Amadeus (en skiva jag vann på GAX med klassisk musik) och började montera ner mitt kök.

För sån är jag. Jag kopplar av på konstiga sätt. Att slipa köksluckor och lyssna på klassisk musik ger tid för tankarna att virvla fritt. Trött men harmonisk och balanserad. Nu är projekt Köksrenovering igång. Kul. Jag älskar projekt.

8 kommentarer:

gullfot sa...

...och du får det att låta riktigt härligt vilsamt! :-)

Mina tankar till pappans fru. Min bästa väninna är i samma läge just nu.

Kram Mia!

MarathonMia sa...

Kram tillbaka Gullis.

Em Löfgren sa...

hoppas det blir fint =) du får nog lägga upp en bild eller 2 =)

Zebban sa...

Jag var precis likadan igår. Från det att jag gick upp så ville jag bara sova. Hade tänkt gymma efter jobbet, men orkade helt enkelt inte släpa mig ned till gymet.
Det fick bli övningar enl Andreas program istället och sen planterade jag ändan i soffan och avnjöt välsvarvade, hoppande människor i "So you think you can dance". :D

Ikväll blir det andra bullar. Dags för långa backintervaller! Jippi!!!

MarathonMia sa...

Emliscious: Självklart blir det lite bildbevis!

Zebban: hoppas ändan inte slog rot i soffan. Vi kör också långa backintervaller ikväll - behöver du sällskap är vi ett 50-tal entusiaster på Söder som hjälper till med peppen!

Louise sa...

Vilket projekt! Med köksluckorna, alltså. Jag blir matt bara av att läsa om det. Just nu finns inte rum för sådant i min tillvaro. (Men det står i alla fall intervaller på kvällens schema även här. Bara inte vaccinet ställer till med något, förstås.) Hoppas luckorna blir fina!

Jossan sa...

Man måste ju få vara lite trött ibland också!
Renovera köket låter spännande, hoppas det blir riktigt fint!
Duktig du är som fixar sånt själv.

Catti sa...

Så bara du UnderbaraMia.

Till och med när du knappt kan hålla dig vaken så finner du sätt att göra livet vackrare för dom du har omkring dig.

Du är väsentlig, i mitt liv och i många andras. Puss på dig.