Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 20 juni 2009

Bara en vecka kvar!!!

Shit - jag som skulle hinna så mycket!

Om en vecka är det dags för 12-timmars i Trollhättan. När jag var i MonteGordo i våras och körde ultrapass med Rune och Mary Larsson lyssnade jag på deras tips till Emelie (Ultralandslagslöperska). Jag har försökt få till ett träningspass med henne för att få ta del av lite ultratips. Tyvärr har tjänsteresor, tävlingar och annat kommit emellan och nu är det bara en vecka kvar...!!!

Hur var det nu med sömnen - skulle jag hålla mig vaken 2 dygn innan och sedan toksova? När var det jag skulle skippa kaffet och när var det jag skulle tokdricka det? Hur viktigt är det egentligen med matchande kläder? Måste jag stretcha nacken eftersom jag springer runt runt? Kommer de nynoppade ögonbrynen att hinna växa ut på 12 timmar?

Hjääälp. Bäst jag inte missar dagens inplanerade fjösjogg - för jag har inte rört på mig på en vecka. Och bästa funderingarna sorteras ju just under jogg.

P.S Jag älskar ultra. Varje gång jag tittar på bilderna från Jättlångt blir jag alldeles varm i hjärtat och ler. Tack bästaste Evelina - om jag inte tackat dig tillräckligt!

5 kommentarer:

Karin sa...

Shit, är det bara en vecka kvar!? Oj vad sommaren kommer rusa förbi, innan man ens märkt det! Men ta det lugnt Mia, du är ju superförberedd med alla dina långpass och jättelånga tävlingar och allt det dära. Du kommer äga på 12H!!
Ses på onsdag, ska bli kul att springa! =) Kram

Snorkkis sa...

Så det var GAX funderingarna som sorterades fram under joggingen?

Och tänk - nu har starten gått om en vecka! Kommer att slaviskt följa din blogg kommande vecka, så skriv alla tips och förberedelser-must-do du kommer över :)

Carina sa...

Tiden rusar, men jag tror att du är väl förberedd. Du har presterat så jäkla bra under våren så du kommer regera på 12 timmars!!!

Och jag tror att du själv har svaren på alla dina frågor. Du kan det här!

Anonym sa...

Håller med Snorkkis, ska hålla koll på dina förberedelser och göra likadant själv (kanske). Fast jag ska ju bara springa 6H... Men ändå...

Marre sa...

Det här med ögonbrynen oroar mig verkligen. Tänk om du får för dig att bryta bara för att du råkar se dig själv i en spegel (ofta det finns speglar på en 12-timmars, men det kan ju finnas annat att spegla sig i) och ser ut som en varulv. Vi måste komma på någon lösning, det måste gå! ;-) STORT lycka till med förberedelserna och noppningen.