Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 11 juli 2010

Lagledare på Musköloppet!

Klubbens paradtävling - Musköloppet...

Jag tar min lagledarroll på allvar. Foto: Johan Thidell

5 kilometer. 10 kilometer och stefett. Jag stod över och riktade hela min energi åt att heja. Och låtsas vara duktig lagledare. Jag plockade ut 6 lag till stafetten (av 9 startande...) och tar det helt klart som en coach-vinst med placeringarna 1,2 och 4.
Förstapriset i stafetten - IF Linnéa Lag 4: Erik Gerestrand, Alex Thomsen och Ulf Almqvis. Foto: Johan Thidell

Som vanligt var det Efterloppsfest hos Mamma Montan, löpar-Ludvig med kockdotter Linnéa ute på ön. Där fick vi förra året lyssna på Löpar-Ludvigs syn på löpning med reflektioner från sin bok han skrivit i ämnet tidigare.
Spaghetti och köttfärssås hos Montans efter bad i havet. Foto: Johan Thidell
I år vidgade vi våra kulturella vyer med att lyssna på violin. Vackra toner i sommarvärmen.

Foto: Mia Thomsen

3 kommentarer:

Carina sa...

Åh vad härlig den där Muskö-lördagen verkar vara!! Hoppas att det funkar så jag kan vara med nästa år!

Lagledaren betyder förstås ALLT ;-)

Magdalena sa...

Härligt! Vi andra sprang Ursvik All in men saknade dig! tänker på Findus och Pettsson när jag ser första bilden, pannkakstårtan där de spelar Till Havs med Jussi. Det ser ut som du sjunger det, elelr Wagner! ;o)

MarathonMia sa...

Carina: Nästa år bokar du FÖRST in Musköloppet och sen semester och träningsläger :)

Magdalena: Ursvik hade varit grymt - jag behövde vila mina ben lite - har misshandlat dem för mycket och måste bygga upp mig till GAX.