Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 20 januari 2010

Premiär för transportlöpning!

Äntligen!

Totalinspirerad av Snorkkis och min älskan till effektivitet har gjort att transportlöpning legat och lurat i bakhuvudet en längre tid.

Jag har tur att ha en av Coacherna Montan arbetandes i samma industriområde så jag frågade om han hade lust att kuta hem idag. Löparsällskap, transport och träning. Hade jag haft mindre än en mil till jobbet skulle jag springa till och från - nu tror jag att det landar på runt 12k, Garmin får visa resultatet. Jag kommer att se till att transportlöpa hem 1-2 gånger i veckan.

Spännande ska det bli i alla fall.

5 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Transportlöpning är verkligen smart. Kör hårt och tänk vad mycket kul du kan göra på all tid du sparar. Typ lite extra armhävningar :)

Erika sa...

Vill också transportlöpa. Hem känns helt ok(när jag inte ska hämta på dagis:)). Men jag blir knallröd när jag springer, att sitta sån resten av dagen på jobbet känns inte kul. Dessutom är alla löpare så naturliga tjejer som inte sminkar sig eller fixar håret? - avundsjuk isf.

Snorkkis sa...

Jabadabadooooo! (Och jag kollade in coachen lite idag när han körde intervallerna på lunchen... tror han mörkade att det var sådär - tyckte han skuttade på bra)

Karin sa...

Höll på att skriva att jag var avundsjuk på dig som kan springa hem från jobbet, Två saker samtidigt liksom. Om jag gör det behöver jag nämligen inte ens byta om, jag är hemma på under 2 minuter. Sedan insåg jag att det givetvis är fördel mig att ha så nära jobbet... Jag kan gå hem i lugn och ro, ta en frukt, hämta jycken och ge mig ut där jag vill och ändå inte ta längre tid på mig (om tiden är ett problem).

RosaMilton sa...

Jag transportcyklar till jobbet 1-2 ggr/vecka, det funkar också när det är för långt att springa. 22km enkel väg blir lite mastigt, speciellt om man ska hämta innan klockan 4 på dagis! Fast i det här vädret springer jag nog hellre än cyklar!